fredag 7 maj 2010

På hemmaplan igen...

Kom hem från sjukhuset nu i veckan, efter att jag ställt läkaren mot väggen kunde hon se utanför sin lilla box och faktiskt hitta vad det är som har spökat med största sannolikhet de senaste 2 månaderna. Mitt förtroende för vissa delar av sjukvården är inprincip obefintligt, vissa delar är bra. Men det bemötande jag fått de senaste 2 månaderna är rent ut sagt för jävligt. Nu ska jag komma på banan igen, var hos en bra sjukgymnast igår och det drar igång på måndag. Sen får jag hjälp av andra delar av sjukvården som fungerar och som inte kastar all möjlig skit i ansiktet på mig. Kommer ta tid innan jag är helt hundra tillbaka, men det ska jag bli. Det har jag gett mig fan på. Ska bli skönt när jag kan lägga den här cirkusen bakom mig.

Idag verkar det inte vara majväder utan snarare marsväder. Får bli vinterjacka och mössa när jag ska ut och handla mat idag. Börjar bli lite väl tomt i skafferiet. Hade frysrensning igår och hittade lite blandade saker som hade passerat bäst före datum. Härskna fisbullar i kylen och annat mysigt. Märks att jag inte varit hemma... Får väl bli en tjocktröja idag också eftersom Samhall har krympt mina kläder. Får gå på jakt i klädkammaren och se vad jag kan hitta. Polotröja i maj känns lite som overkill.

Helgen ser ut att bli ganska lugn, ska antagligen till IKEA på söndag med Madde. Beror lite på dagsformen. Ikväll blir det lugnt och likadant imorgon.

Igår fick jag världens sötaste överraskning. Pappa hade skickat ett nallebud, med en stor krya på dig nalle. Den är jättesöt, jag älskar den. Tack så mycket:D

Nehe om jag ska ta och skriva en handlelista, den andra blev nerskvätt med ostsås när jag gjorde lasagnen igår. Tror inte fiskbullar kommer stå med på listan hahahahahaha

3 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen, hoppas att det som spökar för dig beger sig av snart så att du kan känna dig hundra igen=)

    Hoppas du kommer ner till Skåne en längre tid snart så vi hinner träffas, sköt om dig!

    Kramar, Nina

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu har det gått sådär alldeles för länge igen! Jag har jobbat som en tok (som vanligt) och du har varit dålig igen. Vi får ta en kväll så du får reflektera allt som hänt inom sjukdomsvärlden med en insatt i yrket! Vill ju bli updaterad! =P Hör av dig när du orkar och krya på dig gumman!

    Kram kram/ M

    SvaraRadera
  3. Nina det måste vi göra, ska bara bli helt hundra sen ska jag komma ner till Skåne. Hoppas allt är bra annars=)

    M det har det verkligen, fika snart? Hör av mig senare idag. Kram så länge

    SvaraRadera