måndag 5 april 2010

Hemma igen

Då är jag tillbaks i Kalmar igen, kom hem igår kväll men var för trött för att skriva något vettigt. Hade mest blivit en massa flum. Har haft en riktigt trevlig påskhelg, åkte ner i torsdags eftermiddag till Åryd. På långfredagen kom min mamma och lillebror och efter det åkte vi ut mot kusten och gick en långrunda. Jag fick låna en systemkamera av min morbror så jag gick runt och fotade en hel del och fick en massa bra tips. Blev flera bilder som blev riktigt bra=D På kvällen blev det påskmiddag med god mat och påskägg spel. I mitt var det champagne- och gräddte med en burk till. Det både luktade och smakade väldigt gott så det kan jag rekommendera. I lördags åkte vi ut till bland annat offerlunden och såg dovhjortar, när vi kommit tillbaka blev det lunch och på eftermiddagen åkte mamma och lillebror hem igen. Blev en rätt lugn lördag, var ute och gick två rundor till på eftermiddagen och kvällen annars så blev det film på kvällen och bara sitta och snacka en massa. På söndagen packade jag och fixade i ordningen, vid lunch körde vi ner till morföräldrarna för påsklunch, mycket trevligt och roligt att träffa dom igen=) Senare på eftermiddagen körde vi tillbaka till Blekinge och min moster lämnade av mig i Karlskrona för att jag skulle ta bussen hem till Kalmar igen. Var hemma igen vid 18.40-50, så lagom slut i huvudet och min förkylning spökar igen. men en väldig trevlig, rolig och mysig påskhelg.

Idag ska jag kurera mig, har skrivit lite på hemtentan. Ska skriva lite mer i eftermiddag tänkte jag. Ikväll kommer finaste hem från Jönköping och då kommer han hem till mig. Saknar honom, inte setts på flera dagar nu så ska bli mysigt att träffa honom igen=)

Dagens musiktips:
System of a down - lonely day & soldier side
Avril Lavignes musikvideo till "Alice in wonderland"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar